Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Герцаївського районного суду Чернівецької області
від 27 грудня 2017 року № 14-од
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації у Герцаївському районному суді Чернівецької області
1.1 Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Герцаївському районному суді Чернівецької області (далі по тексту – Положення) визначає порядок доступу до публічної інформації у Герцаївському районному суді Чернівецької області (далі по тексту – суд) відповідно до вимог Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (із змінами).
1.2 Визначення понять:
1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні суду;
2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення судом повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні суду;
3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;
4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги;
5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (із змінами), Закону України від 02 червня 2016 року № 1402-VIII «Про судоустрій і статус суддів» (із змінами), Закону України від 02 жовтня 1992 року № 2657-XII «Про інформацію» (із змінами), Закону України від 22 грудня 2005 року № 3262-IV «Про доступ до судових рішень» (із змінами), Цивільного процесуального кодексу України від 18 березня 2004 року № 1618-IV (із змінами), Кримінально-процесуального кодексу України від 13 квітня 2012 року № 4651-VI (із змінами), Кодексу адміністративного судочинства від 6 липня 2005 року № 2747-IV (із змінами), Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X (із змінами).
1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства у суді, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність суду організовує керівник апарату, а забезпечують – відповідальні особи апарату суду.
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується шляхом:
1) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації (далі по тексту – ЗМІ);
2) розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті суду;
3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) присутності запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у суді;
5) надання інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
2.3. Публічна інформація про діяльність суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та процесуальним законодавством. Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі, інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається у суді. Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається за телефоном відповідальними особами апарату суду.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом. Не належать до публічної інформації:
– інформація, яка на день надходження запиту не відображена та не задокументована жодним чином і на будь-яких носіях; відображення та документування якої не передбачено чинним законодавством України;
– інформація, отримана або створена при листуванні з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, громадськими об’єднаннями;
– внутрішня службова кореспонденція та доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов’язані з розробкою напряму діяльності суду, процесом прийняття управлінських рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень;
– інформація, що міститься в матеріалах судових справ.
Публічною інформацією з обмеженим доступом є:
– конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватись у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов;
– таємна інформація – інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (із змінами) і розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі;
– службова інформація – інформація, що міститься в документах, яким присвоєно гриф «для службового користування».
Перелік відомостей, що становлять службову інформацію, затверджується наказом суду.
2.5. Особами, відповідальними за надання відомостей за запитами на інформацію, є відповідальні особи апарату суду в межах своєї компетенції.
2.6. Надання публічної інформації про діяльність суду запитувачам інформації забезпечують відповідальні працівники апарату суду за такими напрямами діяльності:
– щодо рішень зборів суддів з питань організації роботи суду; щодо матеріально-технічного забезпечення суду, утримання, експлуатацію, ремонт, адміністративної будівлі, обслуговування території; господарське забезпечення заходів, які проводяться судом; щодо створення працівникам суду безпечних і належних умов праці та надання допомоги у вирішенні соціально-побутових питань: в усній (за телефоном) та в письмовій (за письмовими запитами) формах – заступник керівника апарату суду, за підписом голови суду чи керівника апарату;
– щодо інформації довідкового характеру з автоматизованої системи документообігу суду (далі по тексту – АСДС), документів, що зберігаються в архіві суду, а також про рух судових справ, день, час і місце та стан їх розгляду: в усній формі (за телефоном) – старший секретар суду, секретарі суду, секретарі судових засідань, архіваріус суду; та в письмовій формі (за письмовими запитами) – заступник керівника апарату суду за підписом керівника апарату;
– щодо доходів суддів, державних службовців та інших працівників апарату суду, інші персональні дані, а також відомості з урахуванням вимог чинного законодавства України про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації; щодо наявності вакансій, порядок і умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців: в усній формі (за телефоном) – працівник служби управління персоналом; та в письмовій формі (за письмовими запитами) – заступник керівника апарату суду, за підписом голови суду чи керівника апарату;
– щодо нормативно-правових засад діяльності суду; щодо питань, що стосуються систематизації законодавства; щодо статистичних даних про здійснення судочинства суду, відображені у звітах, аналізах судової статистики та узагальнень судової практики суду: в усній формі (за телефоном) – старший секретар суду, секретарі суду, архіваріус суду; та в письмовій формі (за письмовими запитами) – заступник керівника апарату суду, за підписом керівника апарату.
– щодо охорони праці, техніку безпеки та пожежну безпеку: в усній формі (за телефоном) – старший секретар суду; та в письмовій формі (за письмовими запитами) – заступник керівника апарату суду, за підписом керівника апарату;
– щодо доступу до судових засідань у суді – секретарі судових засідань, судовий розпорядник; та в письмовій формі (за письмовими запитами) – заступник керівника апарату суду, за підписом керівника апарату;
– щодо прийому громадян у суді: в усній (за телефоном) та в письмовій (за письмовими запитами) формах – заступник керівника апарату суду, за підписом керівника апарату.
2.7. Розміщення публічної інформації про діяльність суду на веб-сайті суду та інформаційних стендах забезпечує прес-секретар суду.
3.1. Оприлюднення публічної інформації в ЗМІ забезпечується прес-секретарем суду відповідно до діючого законодавства України. Порядок взаємодії суду із представниками ЗМІ затверджується наказом суду.
3.2. Прес-секретар здійснює оприлюднення на веб-сайті суду інформації, підготовленої суддями та працівниками апарату суду з урахуванням вимог Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (із змінами).
3.3. Розміщенню на офіційному веб-сайті суду підлягають:
1) інформація про суд і його діяльність:
– місце розташування, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію, номер телефону канцелярії та приймальні голови суду;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти голови суду, керівника апарату та його заступника;
– розклад роботи та графік прийому громадян;
– наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців;
– порядок звернення до суду учасників судового процесу;
– порядок допуску відвідувачів до приміщення суду.
2) правила внутрішнього трудового розпорядку суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності суду;
4) інформація, пов’язана з розглядом судових справ у суді;
5) узагальнення судової практики та аналіз даних судової статистики;
6) дані про порядок складання та подання запиту на інформацію;
7) відомості про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні суду;
8) звіти щодо результатів розгляду запитів на інформацію;
9) інші відомості про діяльність суду, які належать до публічної інформації.
3.4. Рішення суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України від 22 грудня 2005 року № 3262-IV «Про доступ до судових рішень» (із змінами).
3.5. У приміщенні суду на інформаційному стенді розміщуються:
1) дані про порядок роботи суду, що включають порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, а також інформацію з питань, пов’язаних з організацією діяльності суду;
2) відомості про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до розгляду в суді;
3) реквізити для сплати судового збору та вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів;
4) зразок відповідної форми запиту на інформацію;
5) заходи, які застосовуються до порушників порядку проведення судового засідання, порядок пропуску до приміщення суду та залів судового засідання;
6) умови і порядок отримання інформації про діяльність суду;
7) порядок оскарження судових рішень до суду;
8) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.
3.6. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні у суді, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіо-технічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, встановлених процесуальним законодавством України.
3.7. Порядок доступу осіб, указаних у пункті 3.6, до приміщення суду регулюється Правилами пропуску осіб до приміщень судів та на їх територію транспортних засобів, затвердженими спільним наказом Державної судової адміністрації України та Міністерства внутрішніх справ України 12.09.2005 року № 102/765 та Правилами пропуску осіб до приміщення Герцаївського районного суду Чернівецької області, які затверджуються наказом суду.
3.8. Запитувач має право звернутися до суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (із змінами). З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію дозволяється подання запиту шляхом заповнення відповідних форм, зразки яких затверджуються наказом суду, та можуть бути отримані у канцелярії суду або роздруковані з офіційного веб-сайту суду. Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит особисто, його має оформити відповідальна особа канцелярії суду, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала. Форма електронного запиту на інформацію та інструкція щодо його заповнення затверджуються наказом суду.
4.1. Письмові запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються працівником канцелярії суду відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України № 173 від 17.12.2013 року (із змінами), з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Письмові запити на інформацію реєструються в АСДС та у журналі реєстрації запитів на публічну інформацію, форма якого наведена у додатку № 1 до цього Положення.
4.3. Після реєстрації вхідної кореспонденції, працівник канцелярії суду виокремлює запити на інформацію та невідкладно передає їх керівництву суду.
4.4. Виконавців оформлення відповіді на запит визначає голова суду чи керівник апарату, згідно з напрямами діяльності, визначеними пунктом 2.6. цього Положення.
4.5. Письмовий запит на інформацію з резолюцією голови суду чи керівника апарату опрацьовується у канцелярії суду (взяття на контроль в АСДС), після чого невідкладно передається виконавцям.
4.6. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до суду у вигляді електронного документа, здійснюється працівником канцелярії суду в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.
4.7. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).
4.8. Паперові копії листування за запитами на інформацію повертаються до канцелярії суду для зберігання в окремій справі «Провадження за запитами про доступ до публічної інформації» згідно зі номенклатурою справ суду.
4.9. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту. Якщо запит на інформацію стосується відомостей, необхідних для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надано не пізніше 48 годин із дня отримання запиту.
4.10. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує її пошуку серед значної кількості даних, керівництво суду може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку виконавець письмово повідомляє запитувача не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.
4.11. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більше 10 сторінок, виконавець, не пізніше п’яти робочих днів із дня надходження запиту, повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.12. Якщо у запиті разом із проханням надати публічну інформацію міститься прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на запит може бути направлено заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством України, про що запитувач повідомляється у такій відповіді.
5.1. Відповідь на письмовий запит надається головою суду чи керівником апарату, проект якого готує заступник керівника апарату суду.
5.2. Відповідь на письмовий запит має містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в її наданні. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. Якщо запитувана інформація про діяльність суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття документа, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежено. У разі коли частина запитуваних відомостей належить до інформації з обмеженим доступом, а інша є загальнодоступною, надається лише остання. Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з головою суду.
5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації у суді.
5.5. В задоволенні запиту слід відмовити, якщо:
1) суд не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої чинним законодавством України, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) дані, що запитуються, належать до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (із змінами), відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку за його наявності;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
5.6. Інформація на запит надається безкоштовно.
5.7 Якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більше 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання або друк. Розмір витрат на копіювання або друк документів визначається в межах граничних норм, встановлених Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 року № 740 «Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію». Порядок відшкодування цих витрат здійснюється у відповідності до Інструкції про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надаються запитувачам інформації, яка затверджується наказом суду.
Керівник апарату
Герцаївського районного суду
Чернівецької області В.Л. Кирстя